בריאות ורפואה
בדוק זכאותך להחזרים מביטוח לאומי
8 בדצמבר 2015
0

אינטר מימוש זכויות

אם הינך מתחת לגיל 67 ?
עברת החלפת ברך או החלפת מפרק ירך
או קיבלת המלצה להחלפת ברך ?

מגיע לך כסף מביטוח לאומי

בדוק זכאותך להחזרים מביטוח לאומי
מלאו פרטים בטופס המצורף או צרו עמנו קשר: 



אנשים שזכאים להחזר ממשרד הבריאות

רבים הם האנשים אשר מבצעים טיפולים רפואיים, בהשתתפות העלות העצמית, מבלי לדעת כי מגיע להם החזר כספי ממשרד הבריאות עבור העלויות של התהליכים הרפואיים הללו. את ההחזר ניתן לקבל עבור מגוון רחב של תהליכים רפואיים שונים אשר הינם כלולים בסל השירותים של משרד הבריאות, ועל פי תעריפון מחירי מוגדר של המשרד, כמו החלפת ברך, החלפת מפרק ירך ועוד טיפולים רבים. כמובן, בכדי לקבל את ההחזר על האדם לעמוד בתנאים של משרד הבריאות, תנאים אשר מתחילים בכך שהוא חייב להיות מוכר כתושב ישראל על ידי המוסד לביטוח לאומי. אדם אשר מוכר כתושב יכול להגיש בקשה להחזר כספי בגין שירותים רפואיים שונים, שירותים אותם קיבל בתקופה שבה לא היה חבר בקופת חולים מסוימת ועליהם שילם מכיסו הפרטי.

התהליך לקבלת החזר

בכדי לקבל החזר כספי ממשרד הבריאות עבור תהליכים רפואיים שונים כגון החלפת ברך , החלפת מפרק ירך או כל תהליך רפואי אחר אשר כלול בסל, על האדם לעבוד תהליך אשר כולל את השלבים הבאים:

  • הגשת בקשה לקבלת החזר וקליטת הבקשה על ידי המשרד.
  • איסוף נתונים על ידי משרד הבריאות ובהשתתפות התובע להחזר, נתונים כמו מסמכים רפואיים שונים, מסמכים כספיים וכדומה.
  • הכנה של התיק תוך ארגון כל הנתונים שהתקבלו בסעיף הקודם.
  • המשרד מארגן ועדה אשר כוללת נציגים ממשרד הבריאות, משרד האוצר והמוסד לביטוח לאומי ובה נבדקים פרטי הבקשה ומתקיים דיון בעניינה.

במידה והבקשה מאושרת, משרד הבריאות מעניק לאדם הודעה על החזר כספי צפוי שיגיע אליו מהמוסד לביטוח לאומי.

במידה והבקשה נדחית, האדם יקבל הודעה על כך בצירוף הסיבות לדחייה.

מי מקבל את ההחזר הכספי?

החזר כספי על טיפולים כמו החלפת ברך , החלפת מפרק ירך וכדומה, אותם מבצע אדם שאינו חבר בקופת החולים, יתקבלו אצל האדם המטופל (במידה וכבר שילם על הטיפולים הללו מכיסו הפרטי) או אצל הספק אצלו מבוצע הטיפול (בית חולים, מרפאה פרטית וכדומה).

דילוג לתוכן