כללי
הוריך זקוקים לעזרה ? פנו אלינו למימוש הזכויות !
17 בפברואר 2016
0

אם הורייך זקוקים לעזרה בפעולות היום יום כגון:
להתקלח, להתלבש, לאכול, לשתות, לקום, לשכב, להתנייד או לעשות כל פעולה בסיסית אחרת, את לא לבד.
יש עוד אלפים כמוך וחשוב שתדעי את זה.

להזדקן זה לא פשוט, והמחשבה שכולנו נהיה יום אחד באותו המצב מקשה עוד יותר. אך להיות בת להורים מזדקנים, הורים שמתקשים בפעולות הבסיסיות, הורים שצריכים סיוע צמוד וטיפול 24 שעות זה לא פחות קשה. בישראל כמו בכל מדינה אחרת בעולם, רוב רובם של הקשישים מגיעים בערוב ימיהם למצב הזה, וטיפול בהורים כאלו הוא פרוייקט מורכב, פרוייקט שאם יש אפשרות עדיף לגייס לטובתו כוח עזר.
מטפלת או בית אבות?
לא מעט מהילדים של אותם קשישים נתקלים בקונפליקטים מורכבים, כשאחד מהם הוא השאלה איך לטפל בהורה מזדקן שכבר אינו עצמאי, האם לשכן אותו בבית אבות סיעודי או לשכור מטפלת שתגור איתו ותסייע לו להתנהל בחיי היום יום שלו? למזלם של רוב הקשישים בישראל כמו גם בעולם בכלל, ברוב המקרים מדובר על משפחה מסביב, משפחה שדואגת ורוצה את הפתרון הטוב ביותר בשביל שיקירם יזדקן בכבוד. החלטה כזו היא גורלית לא רק לקשיש עצמו אלא גם למשפחה שמסביבו, מכיוון שלכל אחת מההחלטות יש השלכות כלכליות, והשלכות אחרות על בני המשפחה. לכל אחת מהאופציות יש את היתרונות והחסרונות שלה, כך לדוגמא קשיש שנמצא בבית אבות סיעודי נמצא בחברה מה שיכול לתרום לו, והוא תחת השגחה רפואית ובמידה ויש בעיה היא מקבלת מענה מהר מאוד, אך לעומת זאת ריכוז של חולים מביא עימו מחלות שונות, והטיפול היום יומי הוא פחות אישי. מטפלת אישית לעומת זאת נותנת מענה רפואי בסיסי יום יומי ולא יותר מזה, כך שאם צריך לקחת את ההורה לרופא המשפחה צריכה בדרך כלל להיות מעורבת, אך לעומת זאת היחס הוא כזה שמאפשר טיפול ברמה גבוהה במידה כמובן ובוחרים מטפלת טובה.
יש לא מעט יתרונות וחסרונות נוספים לשתי האופציות הללו, אך חשוב שתדעי שאת לא לבד ויש עוד רבים שהגיעו למצב בו אחד ההורים או שניהם סיעודיים, ויש היום יועצים למצבים מעין אלו, כמו גם חומר רב שניתן ללמוד על הנושא, ובעזרתם להגיע למסקנות שהפעולות שבעקבותיהם ישיגו את דרך הפעולה הטובה ביותר עבור ההורה. וחשוב לא פחות, תמיכה נפשית גם לילד שצריך להתמודד עם הורה שמזדקן אל מול עיניו.

– להתקלח

– להתלבש

– לאכול

– לשתות

– לקום

– לשכב

– ניידות / עזרה במקל הליכה

– אי שליטה על סוגרים

אנו נעזור לך לעזור להורייך במימוש הזכויות שלהם !!

מלאו את פרטיכם 

הוריך זקוקים לעזרה ? פנו אלינו למימוש הזכויות  !
 מלא את הטופס לבדיקת זכאותך :



 

דילוג לתוכן