בריאות ורפואה
ניתוחי אף : כל מה שחשוב לדעת
8 ביוני 2015
0

ניתוחי אף יכולים להיות ניתוחים שהסיבות להן רפואיות וניתוחי אסתטיקה וכיוון שמדובר על אזור רגיש ובעל תפקוד משמעותי יש לבצע ניתוחי אף אך ורק אצל רופאים מומחים בשני התחומים.

ד"ר ברנר הלל – רופא ומנתח אף
ניתוחי אף פלסטיים, ניתוחי אף רפואיים – לקבלת מידע נוסף השאירי פרטים:



ניתוחי אף רפואיים

ניתוחי אף רפואיים אלו ניתוחים אשר הסיבה להם אינה אסתטית (אם כי הם יכולים לתת גם מענה אסתטי). הניתוחים מתבצעים מסיבות שונות ויכולים להיות קשורים בבעיות נשימה. לעתים הבעיה באף היא בעיה מולדת ולעתים היא תוצאה של התפתחות לא תקינה או כמובן יכולה להיות תוצאה של שבר או חבלה באף שמעבר להיותה "לא יפה" יוצרת גם בעיות רפואיות. בין הבעיות הרפואיות יכולות להיות גידול יתר של הקונכיות התחתונות ותפקוד לקוי בשסתומים. המשותף לניתוחי האף הרפואיים הוא שלרוב יש רופא שממליץ לעבור את הניתוח.

ניתוחי אף פלסטיים

ניתוחי אף קוסמטיים הם ככל הנראה הניתוחים הנפוצים ביותר בתחום הקוסמטיקה. הניתוחים נערכים כבר עשרות שנים ומציעים פתרון אסתטי גם לאנשים שרוצים ליהנות ממראה מחמיא וגם לאנשים אשר עברו טראומה ששינתה אצלם את מבנה האף. השיקולים אשר מובילים לביצוע ניתוחי אף פלסטיים יהיו תמיד שיקולים אסתטיים כאשר מומלץ תמיד לבדוק עם המנתח כיצד הוא רואה את ההליך הניתוחי ולאלו תוצאות אפשר לצפות מהניתוח.

בחירת רופא מנתח

הבחירה של הרופא המנתח יכולה להשפיע על התוצאות של הניתוח ועל מידת שביעות הרצון ממנו. בבחירת הרופא יש להביא בחשבון כמה נקודות:

  • מומחיות וניסיון – בין אם הניתוח נעשה בשל צורך רפואי (כשאינו דחוף) ובין אם הוא נעשה מסיבות אסתטיות מומלץ לבחור ברופא מנתח בעל מומחיות וניסיון בתחום. ככל שלרופא יש יותר ניסיון וככל שהוא עבר יותר התמחויות כך נוכל להיות רגועים יותר.
  • תיק עבודות – במקרה של ניתוחי אף פלסטיים מומלץ מאד להסתכל על תיק העבודות. תיק העבודות יציג לא רק את הניתוחים שהרופא ביצע אלא גם יראה אם התפיסה האסתטית של הרופא עונה על הציפיות שלנו.
  • המלצות הרופא – ההמלצות של הרופא ישפיעו על ההחלטה האם נבצע ניתוח או לא. הרופא צריך להסביר כיצד הוא רואה את ההליך הניתוחי ולמה אנחנו יכולים לצפות ממנו. אם ההמלצות של הרופא מתאימות לציפיות שלנו זהו סימן טוב שאפשר לשקול את הניתוח.
  • המלצות על הרופא – כדאי לחפש אחר המלצות (וגם דיס המלצות) על הרופא המנתח לפני שקובעים לבצע את הניתוח. אפשר לבקש מהרופא לשוחח עם מטופלים שאישרו להעביר את הפרטים שלהם ולקבל מהם חוות דעת על הניתוח, ההחלמה ומידת שביעות הרצון.

תנאים הכרחיים לקיום הניתוח

על אף הפופולריות של ניתוחי אף יש לזכור שמדובר בניתוח כירורגי ולכן לעולם אין לזלזל בו. כדי שאפשר יהיה לבצע את הניתוח על המנותחים להיות מעל לגיל 16 (במקרים של ניתוחים אסתטיים), על המטופלים להיות במצב בריאותי תקין ומעבר לכך יש לבחור ברופא אא"ג המומחה בכירורגיה פלסטיק. אפשר לצפות מהרופא שבנוסף לקיום הניתוח יסביר מראש למטופל את כל ההליך, למה עליו לצפות וגם שילווה אותו על פי הצורך בתקופת ההכנה ויהיה זמין לשאלות שעולות לאורך כל הדרך.

 

רופא ומנתח אף

רופא ומנתח אף הוא רופא בעל מומחיות בתחום אא"ג ובתחום הניתוחים. בפניה אל ניתוח אף מסיבה רפואית או אסתטית יבצע הרופא דבר ראשון הערכה של מצב האזור ובהתאם יקבל החלטה כיצד לבצע את הניתוח. כמובן, כאשר מדובר בניתוח דחוף (בשל פגיעה חמורה) יבוצע קודם כול ניתוח הכרחי ואילו לאחריו יבצעו תיקונים או ניתוחים נוספים כדי לטפל בצד האסתטי.

 

דילוג לתוכן