בריאות ורפואה
צניחת אגן : חשוב לטפל בזה
9 ביוני 2015
0

צניחת איברי האגן יכולים לקרות לנשים במהלך חייהן, בעיקר בגיל המעבר, וכן אפילו לנשים צעירות אשר עברו לידות מרובות או לצורך העניין לידות קשות. בגיל המעבר דבר זה קורה בשל מחסור באסטרוגן, דבר הפוגע ברצועות הנמצאות בדפנות, וגורם להיחלשות. בלידות, דבר זה נעשה בשל הלחיצות המרובות.

אברי האגן יכולים לצנוח דרך הפתחים הקיימים ברצפת האגן. כאשר מדברים על צניחת אגן, מדברים על סוגים שונים של אברים העלולים לצנוח.

אילו אברים יכולים לצנוח כאשר ישנה צניחת אגן?

 

חשוב לציין כי כל צניחה יכולה להיות בעלת תסמינים שונים מאישה לאישה, וכן גם כל צניחה תהיה בדרגה אחרת. יהיו נשים שדרגת הצניחה תהיה חמורה, כאשר לאחרת יהיה מדובר בדרגה קלה מאוד שמצריכה טיפול קל ומהיר. דרגת חומרה קשה היא כזו אשר האבר שצונח בדרך כלל בולט מאזור הנרתיק.

דוגמא לצניחת אגן יכולה להיות בכל הקשור לשלפוחית השתן. בדרך כלל התופעות יהיו דומות במקצת לאלו אשר ניתן לחוות בדלקת שתן כמו בריחת שתן, כאב בהוצאת שתן, תחושת חוסר נוחות, תחושת כבדות, ואחרות דווקא ירגישו קושי במתן שתן. ייתכנו תסמינים נוספים. בצניחה של האגן נפוץ לראות את צניחת הרחם.

כמו האברים האחרים, גם כאן מדובר בעיקר בשל לידות מרובות או עקב גיל המעבר, בעיקר כאשר האישה מפסיקה לקבל את הווסת החודשית. הטיפול לכך יהיה בעזרת התקן פנימי, ובמצבים הדורשים לכך אף יצטרכו לבצע כריתת רחם. עם זאת, כריתת רחם תיעשה בעיקר אצל נשים מעל גיל 50 וכאלו שכבר אינן יכולות להיכנס להריון.

עוד אבר נפוץ בצניחה של האגן הוא הנרתיק, אשר דומה מאוד לצניחת הרחם, מלבד הבדלים מזעריים. גם כאן הטיפולים יהיו כמו אלו של צניחת הרחם. התחושות הנלוות לכך הם כאבים בנרתיק, תחושת חוסר נוחות, קושי בקיום יחסי מין, וכן כאבים בעת שיעול, התכופפות ובתנועות אחרות.

ישנן עוד דוגמאות הקשורות לצניחת האגן, וכל אלו תחילה נבדקות על ידי בדיקה פשוטה אצל גניקולוג ומתן בדיקות נוספות באם יש צורך בכך. לאחר מכן תטופל האישה על ידי מומחה וייבחן הפתרון המתאים בהתאם לקריטריונים שונים.

 

ד"ר בני פיינר – רופא נשים אורוגינקולוג מומחה
רחוב הברזל 19א´, רמת החייל תל אביב | טלפון: 03-6007077
הרצליה מדיקל סנטר, רמת ים 7, הרצליה פיתוח | טלפון: 09-9592988

דילוג לתוכן